25 mars 2014

Salladsvariation

Såhär hade knappast en lunchtallrik sett ut i mitt liv för några år sedan... Grönsaker var något jag underskattade rejält, idag är det annorlunda och tur är väl det för tänk så mycket gott man går miste om när man inte njuter av alla de godsaker som finns! Ibland tycker jag ändå att det är lätt att fastna i samma hjulspår när det kommer till grönsakerna som hamnar på tallriken till lunch och middag. För min del blir det oftast någon form av salladsblad, avokado, och tomat, en vitkålssallad med paprika eller ångkokta grönsaker som broccoli eller haricot verts. Sistnämnda fanns på dagens tallrik med en dos flinsalt, men även en god bönsallad! Det är verkligen ett gott och nyttigt tips från mig. Gör en vinägrett på olja, valfri vinäger, salt, peppar och någon ört - jag har alltid frysen full av persilja, basilika, gräslök etc - och blanda med bönor, fint skuren gul lök, blomkål och tomater. Så gott - och proteinrikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar