6 mars 2014

Tillbaka!

Hej på er! Efter väldigt lång frånvaro, hoppas jag vara tillbaka i gängorna igen! Ni som följer mig på nära håll (ja, det gör väl alla som läser den här bloggen än så länge...), vet att vi blivit fyra i familjen. För fem veckor sedan var han bara ett par timmar gammal, vår lillebror. De sista tre månaderna av graviditeten var jag otroligt trött och hade ingen som helst inspiration eller lust till matlagning. Därför blev det heller inga blogginlägg. Men nu känner jag mig pigg, glad och inspirerad - det enda som inte alltid finns där är tid! Så i den mån jag hinner, vill jag väldigt gärna dela med mig av mat, träning och andra tankar till er. För att liva upp inlägget med lite färg, kommer en bild på en fantastisk gulasch som min sambo och jag lagade till för några veckor sedan. Då var lillebror inte alls många dagar, och vi hade absolut inte vant oss vid att ha två barn. Så från att vi påbörjade gulaschen tills den var klar, gick det ganska lång stund, och vi turades om att lägga handen vid den. När jag stängt av plattan och ropade att det var dags att äta, frågade jag min käresta om han smakat av den. Det hade han inte. Och inte jag heller... Lyckat? Ja, faktiskt den bästa gulaschen vi nånsin kokat ihop! Typiskt nog minns jag inte alls vilket recept vi använde, men nätet svämmar över av bra varianter, så det är helt enkelt bara att googla. Och smaka av innan ni äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar