21 augusti 2013

Tomt i kylen

Idag är en sån dag då kylen ekar tom, men jag har inte haft ork att åka och storhandla, det får vänta till i morgon. Till lunch lyckades jag skrapa fram två kycklingfiléer ur frysen och hade en påse bladspenat som behövde ätas upp innan den blev för dålig. Kom att tänka på ett recept jag fann på Ica för något år sedan, och gjorde en variant av vad jag mindes av det. Fräs först kyckling i bitar, ta ur pannan och fräs sedan vitlök, lök, hackad chili och spenat i smör en stund. Lägg tillbaka kycklingen och tillsätt grädde av någon form. Krydda med salt, peppar och lite cayenne. Idag åt vi råris och så gjorde jag en sallad på avokado, salladslök från vår egna lilla odling, tomater och persilja. Ett tips är att köpa fryst, hackad chili från Findus. Finns i små svarta förpackningar, och jag tycker att det är otroligt smidigt att slippa hacka chili eftersom det sätter sig så på händerna. Dessutom blir chili gärna lite risig efter ett tag, och det är en fantastisk krydda att alltid ha hemma till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar