22 juli 2013

Mango Mint

Jag säger bara en sak - den här måste ni prova. Detta är "Mango Mint" från boken "Råsmart familj". Jag har bara haft den i min ägo några veckor, men den har redan blivit något av en bibel för mig. Författarens tankar om mat och familj är väldigt lika mina egna och jag har fått mängder av inspiration. Ett helt uppslag i boken, som dessutom har en väldigt härlig och fin layout, ger recept på mängder av smoothies. Idag körde jag fyrtiofem minuter intensiv styrketräning efter jobbet, gjorde en wok efteråt, men kände efter någon timme att jag behövde lite mer energi innan läggdags. Så ikväll provade jag den här, och till min stora förtjusning, den var superb! Som gravid så är detta så nära en sommarfräsch drinkupplevelse man kan komma, jag lovar. Såhär gör du den:

Fryst mango
Frysta jordgubbar
Apelsinjuice
Färsk mynta
Linfröolja
(Proteinpulver)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar