16 juli 2013

Min frukost just nu

Jag ska väl erkänna att det inte bara är när det kommer till smoothies som jag har en tendens att snöa in mig på en variant. Även när det gäller frukost är jag en periodare. Sedan ett bra tag äter jag två ägg och en tallrik havregrynsgröt som jag gör på ekologiska havregryn. I grytan lägger jag även ner en tesked krossade linfrön och en tesked psylliumfrön, som båda gör gott för magen. Till gröten har jag hallon, kanel, pumpakärnor, nyponpulver och gojibär. Nyponpulver innehåller 60 gånger mer c-vitamin än citrusfrukter och massor av antioxidanter. Jag minns att min farmor åt det och att jag fick en liten burk av henne då jag var liten. Gojibären som har otroligt många hälsoeffekter, innehåller precis som nyponpulvret, järn och kalcium. I lillemans gröt, skär jag ner några torkade ekologiska aprikoser i stället för gojibär, eftersom de är lite hårda.


Nyponpulver och gojibär köper jag från det här fantastiska märket som har massor av goda, nyttiga och spännande saker i sitt sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar