26 september 2013

Laxbiffar


Igår blev jag sugen på att göra någon form av laxbiffar, då jag aldrig provat detta tidigare. Googlade lite recept och fastnade för detta. Jag hade nog lite för lite laxfärs i förhållande till äggmängden, så smeten blev ganska lös. Men det gick lika bra att klicka ut den i pannan, som att forma biffar. Biffarna blev väldigt goda och fick också högt betyg av den minsta familjemedlemmen. Jag serverade med råris, en yoghurt på vitlök, rivet limeskal, limesaft, salt och peppar, samt ångkokt blomkål och broccoli. Jag hade fryst in färsk broccoli och längst ner i påsen låg det massa "broccolib ôs" som jag slängde ner i silen. Då lillen vägrar äta broccoli, men älskar ris, så var det en utomordentligt bra idé att blanda "bôset" med hans ris - och vips så fick han i sig en massa nyttig broccoli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar