17 september 2013

Chokladdröm

Ja, det kanske inte är bästa bilden men jag måste tipsa er om denna fantastiska smoothie som jag fick syn på i Facebook-feeden igår! En hälsosam och mycket godare variant på klassikern O'boy. Ni hittar originalreceptet här (Yogobe är för övrigt en sida ni inte får missa), men jag gjorde en variant då jag inte hade vissa av ingredienserna.

Såhär gjorde jag min kakaosmoothie:

2 msk ekologisk kakao
1 banan (min var inte frusen då mitt lager var slut, men jag kan varmt rekommendera att ha bananerna i frysen just till smoothies, det blir mycket godare!)
1 tsk carobpulver
1 tsk kanel
2 dl havremjölk


Om jag ska tillägga något, så tyckte jag att man kan dra ner lite på både mängden av kakao och kanel, men allt det där är ju en smaksak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar