2 februari 2015

Kvällsmat efter yoga


Oj vilken rörig tallrik detta blev! Men god! När jag kom hem från yogan var barnen högt och lågt, men redan mätta efter att ha varit med pappa hos farmor och farfar. Så jag fixade en egen liten middag. Lagat på basingredienser som alltid finns hemma - tips! På tallriken, i en salig röra är det:

Grönkål och morot snabbt wokat i lite kokosolja och vitlök

Raw broccolimos med saft från lite apelsin, chili, olivolja och lite salt

Apelsin- och tomatsalsa med koriander

Broccolistav som jag hyvlat med en osthyvel, saltat med örtsalt och låtit dra under tiden jag lagade de andra grönsakerna och sedan friterat i lite kokosolja

Överbliven hummus från gårdagen (lovar att återkomma med ett inlägg om min absoluta favoritröra som jag skulle kunna leva på)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar