10 januari 2015

Lördagsfrukost

Igår köpte vi ananas och i morse blev det juice till frukost! Jag körde även i lite ingefära i min, medan resten av familjen körde på enbart ananas. 



Stekta ägg och grönkål är en väldigt god kombination!


Sällan startar vi en dag utan smoothie, och denna morgon var inget undantag. Mango, jordgubbar, avokad, spenat, gojibär och risdryck. Jag lägger gojibären i blöt några minuter innan jag lägger dem i mixern. De är ju ganska hårda, men efter en kort stund i vätska mixar man dem lätt. Gojibären innehåller ju massa nyttigheter, men är svåra att tugga för de minsta familjemedlemmarna. I största allmänhet försöker jag alltid lägga i minst en ingrediens som är nyttig för kroppen, men kanske inte alltid så enkelt att få i barn i dess rena form...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar